Opis
Roger: Piątek przed końcówką. Planowo miałem tego dnia dostać 10 stron od redaktorów. O godzinie 23 tekst przysłał tylko Sobek. W dodatku niekompletny, bo bez oceny i stopki, ale z adnotacją „resztę doślę rano”. Nie dosłał. Pozostałych tekstów nie ma – „No przecież nic się nie stanie, jak jeden tekst przyjdzie później”. Zważywszy na to, że jest końcówka, a podobną argumentacją posługuje się pięciu redaktorów, to niekoniecznie. HIV odzywa się dwa dni później. „Byłem bez dostępu do netu i telefonu, ale szczegółów nie przytoczę, bo trudno będzie w nie uwierzyć”. Nawet nie pytam, cieszę się, że tekst w końcu doszedł. „Słuchaj Roger, dzisiaj jest deadline, ale gdyby była taka możliwość, to chciałbym przesunąć tekst. W Sapporo trwa festiwal śniegu i poproszono mnie o pomoc w tłumaczeniu polskich rzeźbiarzy” – oznajmia Mazzi. Jest dokładnie tak, jak to sobie wyobrażałem, czytając 18 lat temu wstępniaki Ściery. Jestem zły, bo spędzę przed kompem całą niedzielę, ale uśmiecham się pod nosem, bo po prostu lubię tych wariatów.
Bo jak tu ich nie lubić? Dzwonię do Kaliego: „Słuchaj, jest nowe Dynasty Warriors do recki, chcesz?”. Pogadaliśmy chwilę, wysłałem mu kod i polazłem do sklepu po piwko na wieczór. Wtem dzwoni zajarany jak dzika świnia z przemytu Kali. „O w mordę, to jest Godseekers, to nie ta zwykła odsłona, tylko turówka. Wczoraj chciałem to nawet kupić na PSN! Ale mi prezent zrobiłeś!”. Temat wojowników i broni białej w obecnym numerze przewija się zresztą bardzo często. Recenzujemy dwa lutowe hity – Nioh oraz For Honor, czemu towarzyszy tekst o sekretach samurajów. Rozbo zabrał na warsztat pierwszego blockbustera Sony w tym roku – Horizon Zero Dawn, zaopatrując się w PS4 Pro, aby sprawdzić, jak wypadł sztandarowy tytuł dla tego modelu konsoli. Numer domyka recenzja Torment: Tides of Numenera, opatrzona wywiadem z producentem oraz artykułem o korzeniach serii.
235. numer PSX Extreme wypchany jest też playtestami. Gramy przedpremierowo w takie hity, jak Mass Effect: Andromeda, Project Cars 2, Tekken 7, Ace Combat 7, Prey czy znakomicie zapowiadające się polskie Get Even. Testujemy też konkurentów NES-a Mini – Segę Mega Drive Classic i Retro Lindo – co potwierdza, że moda na retrogranie nie zwalnia tempa. Co jeszcze? Żegnamy Wii U, wspominając o zaletach i wadach konsoli Nintendo, przyglądamy się ewolucji gier wyścigowych, opisując tytuły, o których większość z Was nie miała zapewne zielonego pojęcia, a w temacie numeru wracamy do czasów premier PS2 i pierwszego Xboksa, które zdefiniowały rozwój branży, jaką dziś znamy. Was zostawiam z lekturą, a sam wracam do siekania demonów w Nioh. Ależ ta gra wciąga!
TEMAT NUMERU
IV rewolucja gier wideo – lata 2002-2007
TESTY
Retro Lindo
SEGA Mega Drive Classic Retro Games Console
CO NOWEGO
Conan Exiles
DiRT 4
Shadow Tactics: Blades of the Shogun
What’s Next – impreza Focus Home Interactive
Wii U – pożegnanie
PLAYTESTY
Ace Combat 7: Skies Unknown
Dark Souls III: The Ringed City
Get Even
Little Nightmares
Mass Effect: Andromeda
Prey
Project Cars 2
Tekken 7
RECENZJE
2064: Read Only Memories
8Days
Berserk and the Band of the Hawk
Call of Duty: Infinite Warfare – Sabotage
Chime Sharp
Dead Effect 2
DEXED
Digimon World: Next Order
Double Dragon IV
Dynasty Warriors: Godseekers
Enigmatis: The Ghosts of Maple Creek
Fallout Shelter
For Honor
Halo Wars 2
Horizon Zero Dawn
How to Survive 2
Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter
Life of Black Tiger
Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 – Road to Boruto
Nioh
Pixel Heroes: Byte & Magic
Saban’s Mighty Morphin Power Rangers: Mega Battle
Semispheres
Sniper Elite 4
Sublevel Zero Redux
Tales of Berseria
The Sun and Moon
Toby: The Secret Mine
Torment: Tides of Numenera
Trulon: The Shadow Engine
Uncanny Valley
Vertical Drop Heroes HD
VR Ping Pong
Zen Pinball / Pinball FX2 Star Wars Pinball: Rogue One
HARDKOR
Poza ekranem – Droga samuraja
Kącik bijatyk
Ewolucja gier wyścigowych
Gry 2D, retro i free-to-play są passé
Zwrot akcji, czyli wyrzynanie watahy
„Resident Evil: Ostatni rozdział” – recenzja filmu
O Tides of Numenera – wywiad
Fantasy postawione na głowie – kulisy produkcji Planescape: Torment
RETRO
Trzeba znać
Pegasus zone – Flash & Batman
Kult plastiku – Steel Battalion
Historia gier wideo w Polsce (cz. XXVII)
Comix Zone – rozmowa z Markiem Oleksickim
FELIETONY
Z dziennika gracza [Dżujo]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus]
New Game Plus [Mielu]
Okiem maniaka [Roger]
STAŁE RUBRYKI
Co nowego
Ohayo Nippon
Dobre, bo polskie
Hyde Park
Graczpospolita
Region Filmowy
Listy
Głos Ludu