Opis
Butcher: Gdy siadałem do pisania niniejszego Wstępniaka, pierwszym odruchem myślowym – zaraz po ustaleniu daty i przejrzeniu recenzji numeru – było: trzeba ponarzekać na sezon ogórkowy. Widzieliście nasz tradycyjny wykaz recenzji na okładce? No właśnie – ja też go nie widziałem, bo go tam nie ma. Wstyd było wstawiać te kilka średniaków (z paroma wyjątkami). Ale chwilę potem przyszło otrzeźwienie: może i mamy sezon ogórkowy w temacie hiciorów AAA – ale co z tego? Od trzech miesięcy rżnę w multiplayera Uncharted 4, z przerwami na nowości Battlefronta czy perełki pokroju Inside. Po co ta wieczna gonitwa za nowościami? Ilu z Was, z ręką na sercu, jest w 100% na bieżąco z rynkowymi nowościami i z czystym sumieniem zapłacze nad wakacyjną biedą wydawniczą? Otóż to. Nie róbmy burzy w szklance wody, bo nie ma powodu. Kupka wstydu rośnie, ale nawet i bez niej nie mam prawa narzekać. Do dzisiaj nie zacząłem np. MGS V – nie jestem z tego dumny, ale na pewno nie zamierzam się wstydzić. Jestem nałogowym graczem, ale moja doba wciąż ma tylko 24h. A poza grami musi też pomieścić rodzinę, pracę, seriale, muzykę i inne przyjemności.
Nie mamy prawa narzekać, nawet w wymiarze PSX Extreme. Bo letnia posucha wydawnicza to przecież idealna okazja, aby dostarczyć Wam obszerniejszej niż zwykle dawki innych ważnych treści, analiz, wspominek i publicystyki. Od paru dobrych lat mówi się, że współczesna japońska branża gier jest jedynie cieniem swej dawnej potęgi. Ale co to konkretnie oznacza? Komu to „zawdzięczamy” i jakie są tego objawy? Czy jest to odczuwalne lokalnie, na miejscu? Skąd ogólnoświatowa szajba na Pokemon GO, ile potrwa i czy ktoś powtórzy ten sukces? Jak oceniamy potencjał PlayStation VR? Czy PS4 Neo i Xbox Scorpio zwiastują tylko zamieszanie i wydatki czy nowe możliwości i świetlaną przyszłość konsol? Na co zwrócić uwagę, goniąc za jakością Ultra HD? Jak wycisnąć maksimum przyjemności z multiplayera online i nie zwariować? Jak wspominamy Sonica i Nintendo 64, aktualnych jubilatów? Jakie perełki wśród gier indie wciąż przed nami? Odpowiedzi na te oraz inne pytania (plus kilka niespodzianek) wypełniają aktualny, pękający w szwach numer.
Czy powyższe to problemy pierwszego świata? Na pewno nie. Ciekawe i smakowite treści dla ciekawego świata gracza? Taki był plan – mam nadzieję, że się powiódł. Przyjemnej lektury.
TEMAT NUMERU
Japonia przegrywa
CO NOWEGO
Absolver
Agony
Bloodstained: Ritual of the Night
Gravity Rush 2
Nier: Automata
ReCore
Vampyr
PLAYTEST
Chernobyl VR Project
PlayStation VR
RECENZJE
7 Days to Die
BoxBoxBoy!
Carmageddon: Max Damage
Inside
JoJo’s Bizarre Adventure: Eyes of Heaven
LEGO Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy
Mighty No. 9
Monster Hunter Generations
Prison Architect
Resident Evil 5
Song of the Deep
Star Ocean: Integrity and Faithlessness
Street Fighter V – A Shadow Falls
Tom Clancy’s The Division – Podziemia
Umbrella Corps
Zero Escape: Zero Time Dilemma
HARDKOR
Produkty uboczne epidemii
Pokemon GO – czy świat oszalał?
Konsolowa kindersztuba
Na progu Ultra HD
Survivor-vivre, czyli jak przetrwać w Sieci
Cebulak w Los Angeles, czyli pamiętniki z E3
20 lat Nintendo 64
Zgrentgen – Zmiana warty
Konsole Deluxe
Sonic the Hedgehog – historia upadku
Indyki w Los Angeles
Przez pryzmat serii – Monster Hunter
Kartoteka – Ron Gilbert
Styliści branży – Q Entertainment
RETRO
Trzeba znać
Czytelnia
Pegasus zone – 1942
Kult plastiku – Wii Wings
Historia gier wideo w Polsce (cz. XX)
Tru Story – Burzliwy romans
Comix Zone – Marvelowi brak pomysłów?
FELIETONY
Z dziennika gracza [Dżujo]
Fabularna tawerna [Zax]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus]
New Game Plus [Mielu]
Okiem maniaka [butcher]
STAŁE RUBRYKI
Co nowego
Ohayo Nippon
Test
Hyde Park
Graczpospolita
Region Filmowy
Głos Ludu
Listy